Firenze – Season Finale

This is the Florence Season Finale! In this day we decided to rest, wake up latter and enjoy the city without using a map. We left our hotel (La Residenza), crossed along the Ponte Vecchio and went walking straight to the Palazzo Pitti. It was the house of de Mecidi Family and their successors until the king of Italy.

Esse é o Season Finale de Florença! Nesse dia decidimos descansar, acordar mais tarde e aproveitar a cidade sem mapa. Saímos do nosso hotel (La Residenza), cruzamos a Ponte Vecchio e fomos andando em direção ao Palazzo Pitti. Ele foi a casa da família Médici e dos seus sucessores até o Rei da Itália.

The Palazzo Pitti’s compound includes besides it, the Giardino di Boboli and the Forte di Belvedere. We decided to enter through the Boboli Gardens and move foward. What is the lack of information, huh? If we knew it, with the same ticket we could have also entered at the Palazzo Pitti! The compound is huge! It worths set a day apart to visit it. We couldn’t enter the fortress because it was closed. 😦

O complexo do Palazzo Pitti inclui, além dele, o Giardino di Boboli e o Forte di Belvedere. Decidimos entrar pelo Giardino di Boboli e seguir em frente. O que a fata de informação não faz né? Se soubessemos, com esse mesmo ingresso podíamos ter entrado no Palazzo Pitti também! O complexo é gigantesco!! Vale a pena reservar um dia para visitá-lo. Não conseguimos entrar no Forte pois estava fechado. 😦

After walking for a long time by the gardens, we had in our minds to arrive at the Piazzale Michelangelo, a square with a panoramic view of Florence. In this meantime, we took the wrong way at the right of the fortress and we got lost, but we could see more things in the way until we reach out our destination.

Depois de caminharmos bastante pelos jardins, tínhamos em mente chegar na Piazzale Michelangelo, praça que tem uma vista panorâmica de Florença. Nesse meio tempo, pegamos o caminho errado à direita do forte e acabamos nos perdendo, mas conseguimos ver mais coisas pelo caminho até chegarmos ao nosso destino.

The view was incredible but we were starving. We went walking to the Duomo and lunched at the restaurant Caffe Duomo. With our bellies full, I decided that I must see the David from Michelangelo, so we went walking straight to the Galleria Dell’Academia. It’s a important museum of Florence dedicated to the preservation of a colossal art collection until the end of the 19th century. As we didn’t have bought the tickets previously, we had to wait in the queue, but we entered fastt to see my friend David.

A vista era muito bonita mas estávamos com uma fome imensa. Fomos andando até a Duomo e almoçamos em um dos restaurantes ao lado, o Caffe Duomo. Após termos enchido nossas barriguinhas, decidi que queria porque queria ver o David de Michelangelo, então seguimos em direção à Galleria Dell’Academia. Ela é um importante museu de Florença, dedicado à preservação de um vasto conjunto de obras de arte do estilo gótico até o final do século XIX. Como não tínhamos comprado os bilhetes antecipadamente, tivemos que enfrentar aquela fila básica, mas conseguimos entrar rápido para ver o meu amigo David.

Yes, I took the classic photo holding our friend’s dic*, but I won’t post it for embarrassment reasons hahaha. XD

Sim, eu tirei a foto clássica segurando o pip* do nosso amigo, mas não vou postar por motivos de vergonha alheia hahaha. XD

To avoid wainting in the lines, there’s a website where you can buy the tickets of Florence main attractions. Just click in here.

Para evitar as filas, existe um site que pode te ajudar a comprar os bilhetes das atrações de Firenze antecipadamente. É só clicar aqui.

After apreciating many artworks, we went eat at Caffè Megara and after that we were walking arround the close quarters to take the last photos and get back to the hotel.

Depois de olharmos tantas obras, fomos comer no Caffè Megara e depois ficamos dando umas voltinhas na vizinhança para tirar as últimas fotos e voltarmos para o hotel.

I hope you guys had enjoyed! In the next post: Verona – La piccola città dell’amore ❤Espero que tenham gostado! Próximo post: Verona – La piccola città dell’amor ❤